فروشگاه فایل ارزان

وبلاگ فایل 7 وبلاگی با فایلهای ارزان اما با ارزش

فروشگاه فایل ارزان

وبلاگ فایل 7 وبلاگی با فایلهای ارزان اما با ارزش

فروشگاه ساز فایل و همکاری در فروش سل یو

این وبلاگ در زمینه فروش فایل ارزان جهت رفاه حال دانشجویان،دانش آموزان،و همه کسانی که میخواهند از زندگی لذت بیشتری ببرند فعالیت میکند

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه

دانلود فایل ورد Word بررسی سیستم خنک کاری موتور

mehdi alimirzalou | چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۶ ب.ظ
دسته تحقیقات مکانیکی عنوان کامل پروژه بررسی سیستم خنک کاری موتور فرمت فایل WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه 72 _______________
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 17168 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 72
دانلود فایل ورد Word بررسی سیستم خنک کاری موتور

فروشنده فایل

کد کاربری 14482
دسته: تحقیقات مکانیکی
عنوان کامل: بررسی سیستم خنک کاری موتور
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 72
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
موازنه جریان های مختلف انرژی ، توسط محقیقن بسیاری در موتور های احتراق داخلی مورد بررسی قرار گرفته است . نتایج نشان می دهد که میزان انرژی که از طریق انتقال حرارت از موتور دفع می شود . سهم عمده ای از کل انرژی است که به موتور داد ه می شوند در برخی موارد ( بخصوص در دور های کم ) حتی بیشتر از کار خروجی موتور می باشد .
به طور متوسط میزان انرژی دفع شده از طریق انتقال حرارت در حدود 30 تا 35 درصد کل انرژی ورودی به موتور را می تواند شامل شود . بنابر شرایط کارکرد موتور ، شرایط هوا دهی روی آن ، تخلیه هوا از محفظه موتور و روغن کاری ، دفع درصدی از این انرژی حرارتی بر عهده رادیاتور خواهد بود . البته در طراحی سیستم خنک کاری ، ضریب اطمینان لازم برای اعمال این درصد در نظر گرفته می شود .
ضرورت خنک کاری در موتور احتراق داخلی :
موتور های احتراق داخلی که از سوختهای هیدروکربنی استفاده می کنند . در دمای کاری بالایی قرار می گیرند به طوری که گاز های درون سیلندر ، به دمائی بیش از 2500 K می رسند و این موجب گرم شدن قطعات می شود . حال اگر این قطعات توسط خنک کننده ای مثل آب و یاهوا خنک نشوند ، شاهد آسیب دیدگی کلی موتور خواهیم بود . زیرا در دمای بالا مقاومت مکانیکی قطعات درگیر تا حدود زیادی کاهش می یابد و نیز در هنگام احتراق پدیده کوبش را شاهد هستیم .این دو عامل در یکدیگر و حتی هر یک به تنهایی ، به قطعات آسیب شدید می رسانند .
در برخی موارد نیز به دلیل انبساط بیش از حد ، قطعات درگیر ، در یکدیگر گیر خواهند کرد . همچنین دمای کاری بالا ، راندمان حجمی نا مطلوب را به دنبال دارد . که این در کنار پدیده کوبندگی موجب افت راندمان موتور خواهد شد . بنابراین با توجه به مقدمات فوق سه دلیل مهم لزوم خنک کاری را به شکل زیر می توان خلاصه نمود :
1-افزایش راندمان حجمی
2-اطمینان از یک احتراق مناسب
3-اطمینان از عملکرد مناسب قطعات مکانیکی

مقدمه

ضرورت خنک کاری در موتور احتراق داخلی

اثرات افزایش دمای کارکرد موتور

اثرات کاهش دمای کارکرد موتور

فصل اول :

تئوری انتقال حرارت

تاثیر شرایط عملکرد

فصل دوم :

سیستم خنک کاری و اجزای آن

سیستم خنک کاری آبی

ضدیخ

ترموستات

رادیاتور

محاسبه سطح انعکاس حرارتی رادیاتور

درب رادیاتور

واتر پمپ

پروانه

سیستم خنک کننده هوائی

محاسبات سطح برای سیستم هوا خنک


  • mehdi alimirzalou

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی