فروشگاه فایل ارزان

وبلاگ فایل 7 وبلاگی با فایلهای ارزان اما با ارزش

فروشگاه فایل ارزان

وبلاگ فایل 7 وبلاگی با فایلهای ارزان اما با ارزش

فروشگاه ساز فایل و همکاری در فروش سل یو

این وبلاگ در زمینه فروش فایل ارزان جهت رفاه حال دانشجویان،دانش آموزان،و همه کسانی که میخواهند از زندگی لذت بیشتری ببرند فعالیت میکند

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
پیوندهای روزانه

۱۱ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

پاورپوینت خلاصه کتاب درنگ نکن انجامش بده

mehdi alimirzalou | شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۷ ب.ظ
این فایل حاوی مطالعه خلاصه کتاب درنگ نکن انجامش بده می باشد که به صورت فرمت PowerPoint در 19 اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است، در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 368 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
پاورپوینت خلاصه کتاب درنگ نکن انجامش بده

فروشنده فایل

کد کاربری 5979

  • mehdi alimirzalou

گزارش کارآموزی نقاشی و لعاب روی سفال با الهام از نقوش مقبره

mehdi alimirzalou | پنجشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۵ ب.ظ
گزارش کارآموزی نقاشی و لعاب روی سفال با الهام از نقوش مقبره
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 15333 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
گزارش کارآموزی نقاشی و لعاب روی سفال با الهام از نقوش مقبره

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

از آنجایی که سفال دوران صفویه کمتر بررسی شده اند لازم است که از زوایای مختلف این سفالها مورد بررسی قرارگیرند که از جمله می توان به نقوش و تناسب های رنگ اشاره کرد.آنچه که ساخته شده است در واقع برگرفته از نقوش و تناسب های رنگی سفالینه های دوران صفوی است که هدف این کار شناسایی و باز آفرینی ترکیب های زیبایی شناختی آن دوران است . نقش یکی از ظروف برگرفته از سنگ مزار محرابی مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی و دیگری بخشی از تزئینات نورگیر قندیلخانه از این مجموعه می باشد

تاریخچه سفال و لعاب در دوره صفوی

در اوایل قرن دهم هجری ، برابر قرن شانزدهم میلادی ، سلسله صفوی به حکومت رسید و سلسله ای قدرتمند بعد از نهصد سال سرنوشت کشور را به دست گرفت .

در این دوره شهرهای مختلف مانند تبریز ، قزوین و اصفهان به عنوان پایتخت انتخاب شدند . علاقه و توجه سلاطین این سلسله از جمله شاه عباس به

هنرهای تجسمی

و


  • mehdi alimirzalou

مینیاتور

mehdi alimirzalou | پنجشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۴ ب.ظ
مکتب نقاشی قاجار که از زمان فتحعلی شاه قاجار رونق و رواج یافته تا حدودی متاثر از سبک شیراز و دارای یرسیکتیو است و به طور مساوی از نقاشی های ایرانی و اروپایی مایه گرفته است و در اواخر دوره به تدریج نفوذ سبک اروپایی در نقاشی ایران به قدری زیاد شده که هنرمندان با استفاده از گراورهای رنگی و کییه ی آثار نقاشی اساتید دوره ی رنسانس به کلی اصالت ایرانی
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 9 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 5
مینیاتور

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

موضوعی که از اواخر دوره ی صفویه و بعد از آن در سبک نقاشی ایران خودنمایی کرد نفوذ سایه روشن است که البته از روش نقاشی اروپائی اقتباس شده و در دوره ی زندیه ادامه یافته و باعث به وجود آمدن سبک شیراز شده است. سبک و شیوه ی آثار هنری دوره ی زندیه به استثنای نقوش شاخه ها و گل و برگ که اختصاص به آن دوره دارد , در قسمت صورت سازی و سایه روشن ها و طراحی تصاویر و مناظر تفاوت چندانی با شیوههای دیگر رایج در ایران ندارد. البته از اواخر دوره ی صفویه نقاشی هایی در دست است که نشان می دهد شیوه ی نقاشی به طریق ی سایه روشن دارد در اواخر این دوره شروع به خودنمایی کرده است.

مکتب نقاشی قاجار که از زمان فتحعلی شاه قاجار رونق و رواج یافته تا حدودی متاثر از سبک شیراز و دارای یرسیکتیو است و به طور مساوی از نقاشی های ایرانی و اروپایی مایه گرفته است و در اواخر دوره , به تدریج نفوذ سبک اروپایی در نقاشی ایران به قدری زیاد شده که هنرمندان با استفاده از گراورهای رنگی و کییه ی آثار نقاشی اساتید دوره ی , رنسانس به کلی اصالت ایرانی خود را ازدست داده و


  • mehdi alimirzalou
مبانی نظری و پیشینه تحلیل مکانی فضایی کاربری های آموزشی شهری
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 123 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44
مبانی نظری و پیشینه تحلیل مکانی - فضایی کاربری های آموزشی شهری

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

مبانی نظری و پیشینه تحلیل مکانی - فضایی کاربری های آموزشی شهری

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

-1- پیشینه تحقیق...............................................................................................................................14

2-2- فضای جغرافیایی........................................................................................................................15

2-3- سازمان اجتماعی و سازمان فضایی..............................................................................................15

2-4- کاربری زمین...............................................................................................................................16

2-5- برنامه ریزی کاربری زمین...........................................................................................................16

2-6- اهداف برنامه ریزی کاربری اراضی شهری.................................................................................16

الف- اهداف کلان ..........................................................................................................................17

ب- اهداف خرد یا ویژه ..................................................................................................................17

2-7- معیارهای عمومی و بهینه در مکان یابی کاربری های شهری.......................................................18

2-8- کاربری فضاهای آموزشی و عوامل مؤثر در مکان یابی آنها.........................................................21

2-8-1- همجواری ناسازگار با کاربری آموزشی..............................................................................22

2-9- دیدگاه عمومی.............................................................................................................................24

2-9-1- دسته اول ،معیارهای مربوط به شرایط استقرارمدارس درمحیط.........................................24

2-9-2- دسته دوم ،معیار و مشخصات پایه ای مکان اختصاص یافته.............................................25

2-10- کاربری فضاهای آموزشی در ارتباط با کاربری سازگار.............................................................25

2-11- کاربری نیمه سازگار با کاربری آموزشی....................................................................................26

2-12- کاربری آموزشی با کاربری های ناسازگار و دیگر تأسیسات شهری..........................................27

2-13- سطوح آموزشی.........................................................................................................................29

2-14- مطلوبیت مکان برای استقرار مراکز آموزشی ............................................................................33

2-15- مکان یابی فضاهای آموزشی و شرایط محیطی..........................................................................33

2-16- شبکه دسترسی (دسترسی پیاده - دسترسی سواره )..................................................................34

2-17- سرانة زمین................................................................................................................................37

2-18- سرانةشهری ومسکونی..............................................................................................................37

2- 19- تراکم جمعیت..........................................................................................................................37

2-20- تراکم شهری ............................................................................................................................38

2-21- تراکم مسکونی..........................................................................................................................38

2-22- استاندارهای شهری...................................................................................................................39

2- 23- سطوح آموزشی و تقسیمات کالبدی شهر................................................................................39

2-24- سرانة آموزشی..........................................................................................................................40

2- 25- تقسیم بندی فضاهای آموزشی................................................................................................41

2-26- نظریه ها...................................................................................................................................41

2- 27- مکتب ساختارگرایی و جغرافیای شهری ................................................................................43

2- 28 - مکتب کارکرد گرایی..............................................................................................................44

2- 29- معرفی دیدگاههای اساسی در کاربری زمین............................................................................45

2-30- مدل مورد استفاده در برنامه ریزی کاربری اراضی شهری.........................................................48

2-1- پیشینه تحقیق:

ظهور دیدگاه مکان یابی نخستین بار توسط آلفرد وبر با دیدگاه مکان یابی صنعتی مطرح گردید . از قرن نوزدهم میلادی نظریه پردازان مختلفی سعی نمودند چگونگی توزیع شهرها و روستاها را در مکان هایی که استقرار یافته اند ، مشخص و رابطه آنها را با یکدیگر روشن سازند. در این میان فون تونن ، والتر کریستالر ، آگوست لوش ، نظریاتی را در ارتباط با مکان مرکز ابراز داشته اند. (زیاری 1378 ، ص 204)

اما درباره مکان یابی فضاهای آموزشی در سطح سازمان های بین المللی در رابطه با مدیریت و مکان یابی فضاهای آموزشی ، سازمان یونسکو در سطح کشور نامیبیا تحقیقی را به انجام رسانده است که در این مطالعه سطح بندی حوزه نفوذ هر کدام از مدارس در نقاط مختلف شهری بر حسب پارامترهای فاصله صورت گرفته و به نتایج مفیدی در رابطه با مناطق کمبود و مازاد این فضاها دست یافته اند.

اولین تحقیق علمی در ایران برای تدوین ضوابط و الگوهایی جهت استقرار مدارس در سال 1353 زیر نظر واحد تحقیقات دفتر فنی آموزش و پرورش صورت گرفت . این تحقیقات که توسط کارلوتستا ، کارشناس یونسکو در ایران و تنی چند از همکاران ایرانی اش انجام یافت . تقریباً در نوع خود کامل ترین ضوابط برای ساخت فضاهای آموزشی ایده ال در خصوص معماری ، همچنین شهرسازی بوده است .

( سرور ، هوشنگ ، 1381 ص 8)

پس از به وجود آمدن دفتر نوسازی ، توسعه تجهیز مدارس در سال 1354 تلاش هایی جهت کاهش کمبودهای ضوابط استقرار واحدهای آموزشی صورت پذیرفت که از آن جمله می توان به ضوابط های جدید در سالهای 1357 و 1363 اشاره نمود که با شرایط حاکم بر انقلاب و اصل صرفه جویی تهیه گردیده بود. از جمله فعالیتهای مشابه در این زمینه طرح استقرار مدارس ابتدایی شهرستان شاهرود بوده است که در بخش معاونت طرح ها و بررسی های وزارت آموزش و پرورش توسط یونسکو در ایران صورت گرفته است. در استان گیلان نیز یونسکو در قبل از انقلاب اسلامی اقدام به ساخت هنرستان کشاورزی جنت لاکان واقع در انتهای لاکان رشت نموده است.

برای دستیابی به سایر تحقیقات انجام شده می توان به پژوهشکده سازمان آموزش وپرورش استان هایی همچون گیلان ، کردستان ، تهران ، و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت مراجعه نموده که از آن جمله می توان به تجزیه و تحلیل و توزیع مکانی و مکان یابی (1383) مراکز آموزشی با استفاده از سیستم (GIS) مورد مطالعه ، مدارس ابتدایی شهر گنبد کاووس پایان نامه کارشناسی ارشد عبدالوهاب شرافتی ، مکان یابی مراکز آموزش خدمات رسانی در سطوح شهری با استفاده از مدلهای (GIS) ، مطالعه موردی مدارس متوسطه پسرانه شهر تفت پایان نامه کارشناسی ارشد عبدالوهاب شرافتی (1383) و مکان یابی فضاهای آموزشی دور های مختلف در استان گیلان که کار تحقیق شورای تحقیقات سازمان آموزش و پرورش استان گیلان است و به پایان نامه محمدعلی قدیمی با عنوان بررسی عملکرد طرح جامع رشت در رابطه با فضاهای آموزشی و همچنین درباره مکان یابی خدمات آموزشی در نواحی روستایی ( مطالعه موردی بخش حریق شهرستان تالش) اشاره کرد.


  • mehdi alimirzalou

خوشنویسی

mehdi alimirzalou | پنجشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۴ ب.ظ
قاعده اصول 12 گانه خوشنویسی اصول به معنی ریشه ها و پایه هاست و در اصلاح عبارت است از حسن تشکیل مفردات حروف و استحکام و اعتدال آنها تا یاء از حیث قوت ضعیف – سطح – دور صعود مجازی و حقیقی و مجازی – اصول – کرسی – ترکیب – و شان بطوریکه در حلقه ها و گره ها و ارسال حق هر یک به کمال ادا گردد
دسته بندی آموزشی
فرمت فایل doc
حجم فایل 9 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 4
خوشنویسی

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

قاعده اصول 12 گانه خوشنویسی

اصول به معنی ریشه ها و پایه هاست و در اصلاح عبارت است از حسن تشکیل مفردات حروف و استحکام و اعتدال آنها تا یاء از حیث قوت- ضعیف – سطح – دور- صعود مجازی و حقیقی و مجازی – اصول – کرسی – ترکیب – و شان بطوریکه در حلقه ها و گره ها و ارسال حق هر یک به کمال ادا گردد.

1-ترکیب باید حروف و کلمات را طوری قرارداد که چشم از دیدن آن احساس رضایت کند و قلب آرامش بخشد در خط نباید خلوت و و جلوت دیده شود بلکه باید مناسب باشد. بین حروف و کلمات باید فاصله ها به اندازه یکسان دیده شود ابعاد منطقی – معنوی که ایمان و اعتقاد قلبی هنرمند را به دنبال دارد ایجاد شود ترکیب یا composition جایگاه مهمی در خوشنویسی دارد یک تابلوی هنری همیشه در نگاه اول ارزیابی می شود و اگر اجرا خیلی فنی باشد اما کل ناهماهنگ انجام گرفته باشد.

اثر هنری بی اعتبار می شود و عکس آن هم صدق دارد. در واقع می توانیم ترکیب رااز آمیزش معتدل و موفق حروف – کلمه – جمله – سر و در سطر به هم بیشتر و خوبیی اوضاع کمی انها – به طوریکه خوش آیند طبع سلیم و ذوق مستقیم می گردد و در ترکیب حسن مهم است.

ترکیب در حروف و کلمه را ترکیب جزئی و ترکیب در جمله و مصراع و در سطر را ترکیب کلی می نامند.

در ترکیب مدات به اندازه های مطلوب به جا و مورد خود به کار و در نظم و اعتدال داشته باشد.


  • mehdi alimirzalou

خراطی‌

mehdi alimirzalou | پنجشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳ ب.ظ
خراطی چوب یکی از صنایع‌ دستی سنتی ایران است‌ که‌ از زمانهای قدیم‌ در این‌ مرز و بوم‌رواج داشته و به‌ طور معمول در مناطقی از کشور که‌ چوب در آنجا بیشتر یافت‌ میشود رایج‌ ‌است‌ زیرا ماده‌ اولیه ی عمده ی آن چوب می‌باشد چوبهای مورد استفاده‌ در خراطی شامل‌ ‌گردو، نارون‌، توسکا، زبان، گنجشک، بید، چنار، چوب سفید، کهور، گلابی‌، کیکم و می‌باشد ‌
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 7 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
خراطی‌

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

خراطی‌

خراطی چوب یکی از صنایع‌ دستی سنتی ایران است‌ که‌ از زمانهای قدیم‌ در این‌ مرز و بوم‌رواج داشته و به‌ طور معمول در مناطقی از کشور که‌ چوب در آنجا بیشتر یافت‌ میشود رایج‌ ‌است‌ زیرا ماده‌ اولیه ی عمده ی آن چوب می‌باشد چوبهای مورد استفاده‌ در خراطی شامل‌ ‌گردو، نارون‌، توسکا، زبان، گنجشک، بید، چنار، چوب سفید، کهور، گلابی‌، کیکم و... می‌باشد ‌و در دزفول نوعی‌ چوب بنام جغ‌ نیز مورد مصرف قرار می‌گیرد از دیگر مواد اولیه ی مصرفی‌ ‌در صنعت خراطی می‌توان سریشم، لاک الکل و لاک سلولزی را نام برد. ابزار کار صنعتگران ‌شامل‌ سوهان، چاقو، تیشه، مته ی دستی، چکش، گیره، سندان، اره‌، انبردست‌، چرخ سمباده‌ ‌و... است‌ . در حال حاضر در کارگاهها از دستگاههای خراطی برقی‌ نیز استفاده‌ می‌شود . ‌


  • mehdi alimirzalou

مبانی نظری و پیشینه نوسازی و بهسازی بافت فرسوده

mehdi alimirzalou | پنجشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳ ب.ظ
مبانی نظری و پیشینه نوسازی و بهسازی بافت فرسوده پیشینه نوسازی و بهسازی بافت فرسوده مبانی نظری نوسازی و بهسازی بافت فرسوده مبانی نظری و پیشینه نوسازی و بهسازی بافت فرسوده
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 57 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
مبانی نظری و پیشینه نوسازی و بهسازی بافت فرسوده

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

مبانی نظری و پیشینه نوسازی و بهسازی بافت فرسوده

توضیحات: فصل دوم پژوهش نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

-1- مقدمه 14

2-2- توسعه پایدار15

2-2-1- توسعه پایدار شهری15

2-2-2- شاخص های توسعه پایدار شهری17

2-2- 2-1- شاخص سیاسی17

2-2-2- 2- شاخص های اجتماعی - فرهنگی 17

2-2-2-3- شاخص های اقتصادی18

2-2-2-4- شاخص فناوری19

2-2-2-5- شاخص زیست محیطی19

2-3- بررسی بافت های شهری 20

2-3-1- بافت تاریخی 20

2-3 -2- بافت قدیم 21

2-3-3- بافت پیرامونی یا بافتهای با اسکان غیررسمی 21

2-3-4- بافت فرسوده 21

2-3-4-1-بافت های دارای میراث های شهری22

2-3-4-2- بافت های شهری(فاقد میراث شهری) 22

2-3-4-3- بافت های حاشیه ای (سکونتگاههای غیررسمی ) 22

2-3-5- ویژگی عمومی بافتهای فرسوده 23

2-3- 5- 1- عمر ابنیه 23

2-3- 5- 2- دانه بندی و تعداد طبقات23

2-3- 5- 3- نوع مصالح23

2-3- 5- 4- وضعیت دسترسی ها 23

2-3-5- 5- وضعیت خدمات و زیر ساختهای شهری 24

2-4- دیدگاههای نظری در زمینه بهسازی و نوسازی بافتهای شهری 24

2-4-1- اوژن ویوله لودو ( 1879- 1814 م )24

2-4-2- جان راسکین (1900- 1818م)25

2-4-3- کامیلیو سیت (1843-1904م)26

2-4-4- کامیلو بویی تو (1914-1836) 26

2-4-5- لوکا بلترامی ( 1933-1854) 27

2-4-6- لودویکو کوارونی (1987-1911) 28

2-4-7- گوستاو جیووانی (1873-1947) 29

2-4-8- پاتریس گدس(1854-1932م )29

2-4-9- شارل اوارد ژانره مشهور به لوکوربوزیه (1887 -1965 م)30

2-4-10- کوین لینچ (1984-1918 م )31

2-4-11- کنزو تانگه (1913)32

2-4-12- ادموند بیکن (1910- 2005 )32

2-5- روشهای مداخله در زمینه بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده 33

2-5-1- روش حفاظتی - بهداشتی34

2-5-2- روش حفاظتی - تزیینی34

2-5-3- روش بازسازی شهری34

2-5-4- روش مرمتی معماری - شهری برای فضاهای محدود 35

2-5-5-روش جامع مرمت شهری35

2-6- جمع بندی و نتیجه گیری36

2-1- مقدمه

شناخت مفاهیم مقدماتی مطرح در هر تحقیقی می تواند زمینه فکری محقق را جهت بسط موضوع انتخابی فراهم سازد و در آشنایی بیشتر محقق و خوانندگان تحقیق با موضوعات و مفاهیم مطرح موثر افتد. با توجه به اهمیت توسعه پایدار در چند دهه اخیر و تاکید پژوهش حاضر در ایجاد زمینه آن بخصوص در شهرها، در این فصل ابتدا مفاهیم توسعه پایدار معرفی شده و سپس به مفاهیم خاص تحقیق می پردازد. از آنجا که دخالت در بافت فرسوده نیازمند شناخت علمی آن در فضای جغرافیایی شهر و تمیز نسبی آن از بافت های میانی و جدید شهری پیرامون آن است و با توجه به اینکه در شهرها با توجه به ویژگیهای کالبدی، می توان انواع مختلف بافت را شناسایی کرد، در ادامه این فصل به بررسی انواع مختلف بافت های شهری پرداخته و سپس به بررسی نظریات مرتبط با بهسازی و نوسازی بافت های شهری و ارائه روشهای مداخله در این بافتها می پردازد.

2-2- توسعه پایدار

متداول ترین تعریف از پایداری، تعریفی است که کمیسیون جهانی محیط زیست و توسعه یا " کمیسیون برانت لند " ارائه داده است. توسعه پایدار نوعی از توسعه می باشد که" نیازهای فعلی را بدون آسیب زدن به توانایی های نسل آینده در تامین نیازهای خود رفع می کند"(احمدی،20:1383). در نتیجه می توان گفت توسعه پایدار رفع نیازهای فعلی را بدون آسیب زدن به توانایی های نسل آینده در تامین نیازهای خود ، مورد توجه دارد و دربردارنده این پیام است که نمی توان از نظر انسانی و اخلاقی قبول کرد که نسل فعلی به قیمت بهبود جامعه خود و برای رفاه و رسیدن به استانداردهای بالای زندگی خود خسارت جبران ناپذیری بر سرمایه نسل های آتی وارد سازد و از آنها استفاده های نامحدود بعمل آورد.

صاحب نظران امر توسعه، سیاست های توسعه پایدار را بر چهار رکن اصلی زیر بر می شمارند :

1- به حداقل رساندن مصرف منابع طبیعی تجدیدناپذیر ( مانند سوخت های فسیلی و منابع کافی ).

2- پایدار ساختن مصرف منابع طبیعی تجدید ناپذیر ( مانند آب های زیرزمینی، خاک و گیاهان ).

3- نگهداشتن حد تولید ضایعات و آلودگی ها در میزان ظرفیت و جدب محلی و جهانی ( مانند گازهای گلخانه ای، مواد شیمیایی نابودکننده ازن و زباله های سمی).

تامین نیازهای پایه انسانی و اجتماعی ( مانند دسترسی به ابزار معیشت، حق انتخاب، مشارکت در تعیین سرنوشت اجتماعی و دسترسی به محیط سالم و خدمات پایه ) ( مرصوصی و بهرامی، 1389 : 19 و 20 ).


  • mehdi alimirzalou

پاورپوینت Agent Technology for e-Commerce

mehdi alimirzalou | پنجشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳ ب.ظ
Agent Technology for eCommerce
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل ppt
حجم فایل 293 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 99
پاورپوینت Agent Technology for e-Commerce

فروشنده فایل

کد کاربری 7760

Agent Technology for e-Commerce


  • mehdi alimirzalou

انگل لیشمانیوز

mehdi alimirzalou | پنجشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۲ ب.ظ
بیماری لیشمانیوز در مناطق گرمسیری آمریکا، آفریقا، شبه قاره هند و در نواحی نیمه گرمسیری آسیای جنوب غربی و ناحیه مدیترانه آندمیک می باشد این اختلال شامل گروهی از بیماریها با تظاهرات بالینی و عواقب بهداشتی بسیار متنوع است (از ضایعات بد شکل خودبخود بهبود یابنده در تعداد اندکی از افراد تا اپیدمی های شدید با میزان مرگ و میر بالا) تعداد افراد آلوده در
دسته بندی پزشکی
فرمت فایل doc
حجم فایل 7797 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
انگل لیشمانیوز

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مقدمه :

بیماری لیشمانیوز در مناطق گرمسیری آمریکا، آفریقا، شبه قاره هند و در نواحی نیمه گرمسیری آسیای جنوب غربی و ناحیه مدیترانه آندمیک می باشد. این اختلال شامل گروهی از بیماریها با تظاهرات بالینی و عواقب بهداشتی بسیار متنوع است (از ضایعات بد شکل خودبخود بهبود یابنده در تعداد اندکی از افراد تا اپیدمی های شدید با میزان مرگ و میر بالا) تعداد افراد آلوده در دنیا دوازده میلیون نفر تخمین زده می شود. و ۳۵۰ میلیون نفر در مناطقی زندگی می کنند که احتمال ابتلاء به بیماری وجود دارد. ۳ میلیون نفر از اشکال مختلف بیماری رنج می برند.

تعداد موارد جدید در هر سال ۵/۱ میلیون نفر می باشد که از این تعداد ، پانصد هزار مورد (۰۰۰/۵۰۰) مبتلا به لیشمانیوز احشایی هستند. این تخمین ها مواردی را که بعلت عدم گزارش بسیاری از موارد جدید بیماری (در مناطق روستایی ) یا عدم الزام گزارش این موارد در بسیاری از کشورهای آندمیک در نظر آورده نمی شوند، نیز بحساب می آورند. لیشمانیوز احشایی اپیدمی های وسیع ایجاد می کند و تعداد بیماران در سالیان مختلف بسیار متنوع است. در طول سال ۱۹۹۱ ، اپیدمی های وسیعی در هندوستان بوقوع پیوست. تعداد بیماران در هند به تنهایی حدود ۰۰۰/۲۵۰ نفر بوده است. از آنجا که میزان کشندگی بیماری در موارد تشخیص داده و درمان شده بین ۵ تا ۱۰ درصد (در سودان تا ۱۴%) و در موارد درمان نشده ۱۰۰% می باشد، تخمین می زنند که لیشمانیوز احشایی ۰۰۰/۷۵ نفر را در سال ۱۹۹۱ به هلاکت رسانده باشد. ابتلاء به لیشمانیوز پوستی از شدت کمتری برخوردار می باشد. ولی در مناطق آندمیک ناراحتی فراوانی را ایجاد می نماید. (حداقل به خاطر جنبه روانی و اجتماعی و ظاهر زننده ای که بیماری ایجاد می کند). اهمیت این مسئله نزد مردم در مناطق آندمیک از آنجا مشخص می شود که در این مناطق به روش قدیمی لیشمانیزاسیون روی می آورند . این روش شامل ایجاد عفونت عمومی و مخاطره آمیز بالیشمانیا به منظور القای ایمنی تمام عمر نسبت به آن و به قیمت بروز یک زخم و ضایعه در مناطقی از بدن است که کمتر در معرض برخورد با عامل بیماری قرار دارند.

اهمیت مراقبت در بیماری لیشمانیوزها :مراقبت این بیماری باتوجه به پیچیدگی اپیدمیولوژیک در حلقه انتقال این بیماری (وجود مخازن و ناقلین گوناگون) از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد چه با تجهیز شبکه مراقبتی کارآمد و آگاهی سریع ازوقوع موارد علی الخصوص در نقاط عاری از بیماری میتوان فرصت کافی جهت آگاهی از وضعیت ناقلین ، مخازن ، طبقه بندی نوع بیماری که از الزامات اولیه تعیین راه صحیح مبارزه با بیماری است و همچنین در مورد نوع احشایی درمان به موقع و پیشگیری از مرگ و میر فراوان بیماری نقش موثری در مهار بیماری ایفاء نمود. اساس مراقبت صحیح در مورد هر بیماری تعیین تعاریف مشخص جهت گزارش بیماری به سطوح مختلف می باشد که در صفحات بعد به آن خواهیم پرداخت .

عامل بیماری

یک انگل تک یاخته ای از جنس لیشمانیا (Leishmania) است که انواع مختلفی دارد. بعضی از آنها در انسان ایجاد بیماریهایی بنام لیشمانیوز می کند. لیشمانیوز جلدی یا سالک بوسیله لیشمانیاتروبیکا (L.Tropica) و لیشمانیا ماژور(L.Major) ایجاد می شود که زخم پوستی خوش خیمی می باشد و در اغلب نقاط ایران دیده می شود.
لیشمانیا دونووانی (L.donovani) با لیشمانیااینفانتوم(L.infantum) عامل بیماری کالاآزار و یا لیشمانیوز احشایی است.

انگل لیشمانیا جزو تک یاخته های تاژک دار است. در بدن میزبان مهره دار از جمله انسان در داخل سلولهای بیگانه خوار بافتها بشکل گرد یا تخم مرغی با اندازه ۴-۲ میکرون رشد و تکثیر پیدا می کند. در میزبان بی مهره یا پشه خاکی که ناقل بیماری است و هم چنین در محیط کشت بشکل انگلی دراز ، دوکی شکل ، متحرک و دارای یک رشته باریک بنام تاژک می باشد.

ناقل بیماری :


  • mehdi alimirzalou

پاورپوینت The Revolution Is Just Beginning

mehdi alimirzalou | پنجشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۲ ب.ظ
The Revolution Is Just Beginning Define ecommerce and describe how it differs from ebusiness Identify the unique features of ecommerce technology and their business significance Describe the major types of ecommerce Understand the visions and forces behind the ECommerce I era
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1369 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49
پاورپوینت The Revolution Is Just Beginning

فروشنده فایل

کد کاربری 7760

The Revolution Is Just Beginning

§Define e-commerce and describe how it differs from e-business §Identify the unique features of e-commerce technology and their business significance §Describe the major types of e-commerce §Understand the visions and forces behind the E-Commerce I era


  • mehdi alimirzalou