فروشگاه فایل ارزان

وبلاگ فایل 7 وبلاگی با فایلهای ارزان اما با ارزش

فروشگاه فایل ارزان

وبلاگ فایل 7 وبلاگی با فایلهای ارزان اما با ارزش

فروشگاه ساز فایل و همکاری در فروش سل یو

این وبلاگ در زمینه فروش فایل ارزان جهت رفاه حال دانشجویان،دانش آموزان،و همه کسانی که میخواهند از زندگی لذت بیشتری ببرند فعالیت میکند

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه

دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه گردشگری الکترونیکی

mehdi alimirzalou | چهارشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۳۲ ب.ظ
مبانی نظری و پیشینه گردشگری الکترونیکی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 128 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 68
مبانی نظری و پیشینه گردشگری الکترونیکی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

گردشگری الکترونیک [1]

گردشگری الکترونیک را می توان مؤلفه ای اساسی و از انواع گردشگری همگام با تکنولوژی اطلاعات به شمار آورد که حداکثر دو دهه از ظهور آن نمی گذرد. (بمانیان و همکاران؛1387: 73) گردشگری الکترونیک به معنای کاربرد کسب و کار الکترونیکی در مسافرت و گردشگری و به مفهوم دیجیتالی شدن همه فرایندها و زنجیره ی ارزش در گردشگری (مسافرت، مهمان پذیری و فروش غذا و مانند آن ) است. (کاظمی و همکاران؛ 1384 : 68 ) از بعد عملی گردشگری الکترونیکی عبارت از فن تلفیق روش های کسب و کارهای الکترونیکی و فناوری اطلاعات در شیوه ها و ابزارهای تدارک، ارائه و پشتیبانی خدمات گردشگری برای ارائه خدمات مورد نیاز گردشگران با کیفیتی بالاتر و هزینه ای کمتر است. در واقع گردشگری الکترونیک، ارائه ی الکترونیکی تمامی خدماتی است که در گذشته گردشگران به صورت سنتی از آنها استفاده می کردند. گردشگری الکترونیک، همچنین به مجموعه ای از پایگاه های اینترنتی )دولتی و خصوصی( و استانداردها و پروتکل های خاص اطلاق می شود که با تولید و بازنشر اطلاعات در فرمت های مختلف از قبیل متن، تصویر، کاتالوگ و بروشور، تیزرهای تبلیغاتی و حتی خدماتی از قبیل رزرو هتل و خرید الکترونیکی معنا می یابد.

یک گردشگر هنگامی که به یک سایت گردشگری الکترونیک وارد می شود، تنها از طریق همان سایت و با برخورد با یک استاندارد خاص مورد استفاده در سایت کار کرده اما تمامی خدمات مورد نیاز خود را دریافت می کند. به این معنا گردشگر نیازی ندارد که هر یک از سرویس های مورد نظر خود را از طریق یک سایت مجزا به واسطه ی کاربری جدید مرتفع کند، بلکه تمامی سرویس های مورد نیاز را از طریق یک سایت مشترک و به واسطه ی کاربری یکسان دریافت کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را ساده تر به دست می آورد. به واسطه ی این فناوری، گردشگر با مراجعه به یک سایت معتبر گردشگری الکترونیک همه سرویس های مورد نیاز برای سفر خویش را دریافت کرده و با کیفیت،سرعت و قیمت مناسب به خواسته های خود دست می یابد. سرویس هایی که در گردشگری الکترونیک مرسوم هستند عبارتند از :

- اطلاع رسانی شفاف، دقیق و معتبر

- انجام کلیه ی تشریفات اخذ ویزا

- رزرو هتل ها و مراکز تفریحی سیاحتی

- رزرو و اجاره ی وسایل نقلیه

- اخذ بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار و مانند آن

- خرید برنامه های سفر و تورهای مختلف

اجزای گردشگری الکترونیکی درجات مختلفی دارد که می تواند از ساده ترین کارها مانند دریافت کاتالوگ یک منطقه ی توریستی و یا خرید الکترونیکی بلیت شروع شود و تا سفری در دنیای مجازی ادامه یابد. به تقریب تمام کارهایی که برای یک سفر نیاز است را می توان به صورت الکترونیکی انجام داد، مانند گرفتن ویزا از یک سفارتخانه ی خارجی که به آن رویداد الکترونیکی می گویند. ویزای الکترونیکی یکی از سرویس های بسیار مشهور در زمینه گردشگری الکترونیکی است و کشورهایی که خدمات ویزا را به صورت الکترونیکی ارائه می کنند، آن را یکی از شاخص های پیشرفت خود در زمینه فناوری اطلاعات و دولت الکترونیکی می دانند. در این میان عرضه کنندگان محصول گردشگری تحت تأثیر تقاضای گردشگری با گرایش به استفاده از فناوری های جدید به عرضه ی محصول گردشگری می پردازند .)حسنی ؛ 1388 : 100 )

[1] E-Tourism – Electronic Tourism

[2] Law & Cheung

[3] Chang & Wong

[4] Musante , Bojanic & Zhang

[5] Maswera , Edwards & Dawson


  • mehdi alimirzalou

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی