فروشگاه فایل ارزان

وبلاگ فایل 7 وبلاگی با فایلهای ارزان اما با ارزش

فروشگاه فایل ارزان

وبلاگ فایل 7 وبلاگی با فایلهای ارزان اما با ارزش

فروشگاه ساز فایل و همکاری در فروش سل یو

این وبلاگ در زمینه فروش فایل ارزان جهت رفاه حال دانشجویان،دانش آموزان،و همه کسانی که میخواهند از زندگی لذت بیشتری ببرند فعالیت میکند

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه

دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه قابلیت های سازمانی

mehdi alimirzalou | چهارشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۳۳ ب.ظ
مبانی نظری و پیشینه قابلیت های سازمانی
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 3
فرمت فایل docx
حجم فایل 122 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41
مبانی نظری و پیشینه قابلیت های سازمانی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636
کاربر

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

در دو دهه اخیر با رشد رقابت میان سازمان­ ها، نگاه­ های جدید در حوزه علوم مدیریت و کسب و کار شکل گرفته است که به دنبال شناسایی ریشه­ های موفقیت سازمان­ ها در شرایط سخت رقابتی هستند. توجه به قابلیت­ های سازمانی یکی از زاییده این دیدگاه می باشد. با مطالعه رقابت در عرضه بازارها در دهه­ های اخیر، از جمله موارد کلیدی که همواره مورد توجه بسیاری از دانشمندان حوزه استراتژی بوده است، قابلیت­ های سازمان به­ خصوص قابلیت ­های کلیدی سازمان هستند که به عنوان شالوده مزیت­ های رقابتی سازمان­ ها مطرح می­ شوند. مفهوم قابلیت های سازمانی، مفهومی وسیع و بسیط است که ابعاد و وجهه­ های گوناگونی داشته و از دیدگاه­ های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است (اسکرینگ تنا و بو لوسار[1]، 2005؛ ادگار و لاکود[2]، 2008).

به نظر می ­رسد نگاه دقیق و ریزبینانه به قابلیت ­های سازمانی با شکل گیری و مطرح شدن اصلاح قابلیت­ های کلیدی سازمان آغاز گردید (والش و لینتون[3]، 2001). قابلیت­ های کلیدی سازمان اغلب به عنوان پایه ­ای برای رقابت پذیر بودن سازمان­ ها و ایجاد مزیت رقابتی مورد مطالعه قرار می گیرد. با گسترش مطالعات در این حوزه، دیگر توجه تنها به قابلیت­ های کلیدی سازمان که به­ طور مستقیم سازنده مزیت­ های رقابتی هستند، نبوده و سایر قابلیت­ های سازمانی که صرفاً به توانمند شدن سازمان در رسیدن به هدفی غیر از مزیت رقابتی منجر شوند، نیز مورد مداقه قرار گرفته اند. از آنجایی که این قابلیت­ ها منجر به مزیت رقابتی می­ گردند، لازم است تا قبل از بررسی قابلیت­ های سازمانی، اشاراتی مختصر به مزیت رقابتی و تئوری­ های مطرح شده در آن­ ها داشته باشیم.


[1] - Escrig-Tena & Bou-Llusar

2 - Edgar & Lockwood

3 - Walsh & Linton


  • mehdi alimirzalou

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی