دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه فرزندپروری و اختلال نقص توجه - بیش فعالی
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 127 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 65 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1- مبانی نظری..................................................................................... 21
2-1-1- اختلال نقص توجه - بیش فعالی............................................................ 21
2-1-1-1- تاریخچه اختلال نقص توجه – بیش فعالی........................................ 21
2-1-1-2- ملاک های تشخیص اختلال نقص توجه – بیش فعالی.......................... 25
2-1-1-3- انواع اختلال نقص توجه – بیش فعالی................................................. 26
2-1-1-4- همه گیری شناسی......................................................................... 26
2-1-1-5- سبب شناسی.............................................................................. 27
2-1-1-5-1- بعد زیست شناختی....................................................................... 28
2-1-1-5-1-1- عوامل ژنتیکی................................................................... 29
2-1-1-5-1-2- عوامل عصبی – فیزیولوژی......................................................... 30
2-1-1-5-1-3- عوامل عصبی – شیمیایی........................................................... 32
2-1-1-5-2- بعد روانشناختی........................................................................... 34
2-1-1-5-3- بعد جامعه شناختی........................................................................ 35
2-1-1-6- مشکلات همراه با اختلال نقص توجه - بیش فعالی.................................. 38
2-1-1-6-1- مشکلات رفتاری........................................................................... 38
2-1-1-6-2- مشکلات در روابط والد و فرزندی ..................................................... 39
2-1-1-7- مدلهای نظری اختلال نقص توجه - بیش فعالی..................................... 41
2-1-2- شیوههای فرزندپروری.......................................................................... 51
2-1-2-1- تاریخچه شیوه فرزندپروری.............................................................. 51
2-1-2-2- مدل های شیوه فرزندپروری................................................................ 52
2-1-2-2-1- مدل شیوه فرزندپروری بامرید.............................................................. 54
2-1-2-2-2- مدل شیوه فرزندپروری شیفر.......................................................... 54
2-1-2-2-3- مدل ترکیبی.................................................................................. 55
2-1-3- برنامه فرزندپروری مثبت........................................................................... 57
2-1-4- روابط مادر- کودک................................................................................. 58
2-1-4-1- دیدگاههای نظری مربوط به روابط مادر – کودک..................................... 59
2-1-4-1-1- نظریه روانکاوی.............................................................................. 60
2-1-4-1-2- نظریه یادگیری اجتماعی........................................................ 62
2-1-4-1-3- نظریه کردارشناسی.................................................................... 62
2-2- پیشینه پژوهش................................................................................... 64
2-2-1- تحقیقات مربوط به شیوه فرزندپروری و روابط مادر – کودک............................. 64
2-2-2- تحقیقات مربوط به برنامه فرزندپروری مثبت و اختلال نقص توجه - بیش فعالی.... 67
2-3- فرضیه های پژوهش............................................................................. 73
2-3-1- فرضیه های اصلی............................................................................... 73
2-3-2- خرده فرضیه ها................................................................................... 73
2-4- سؤالات پژوهش........................................................................................ 74
2-5- خلاصه................................................................................................. 74
- ۹۶/۰۸/۱۱