دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه سندرم داون و کیفیت زندگی مادران
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 147 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 84 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1. مقدمه:.................................................................................................................................. 14
2-2. سندرم داون........................................................................................................................... 14
2-2-1. طبقه بندی سندرم داون:....................................................................................................... 15
2-2-2. خصوصیات کلی............................................................................................................... 16
2-2-3. چه عواملی در بروز سندرم داون موثر هستند؟.......................................................................... 17
2-2-4. ویژگی ها و نشانه های سندرم داون........................................................................................ 18
2-3. کیفیت زندگی....................................................................................................................... 21
2-3-1. تاریخچه کیفیت زندگی...................................................................................................... 21
2-3-2. تعاریف کیفیت زندگی:...................................................................................................... 22
2-3-3. ویژگی های کیفیت زندگی................................................................................................. 25
2-3-4. چند بعدی بودن.................................................................................................................. 25
2-3-5. بعد عینی کیفیت زندگی...................................................................................................... 29
2-3-6. بعد ذهنی.......................................................................................................................... 30
2-3-7. ویژگی ذهنی بودن............................................................................................................. 30
2-3-8. نظریه های کیفیت زندگی.................................................................................................... 32
2-3-8-1. نظریه های مبتنی بر فرد.................................................................................................... 32
2-3-8-2. نظریه های مبتنی بر خانواده.............................................................................................. 32
2-3-8-3. نظریه های روانشناختی.................................................................................................... 33
2-3-8-4. نظریه های انسان شناسی.................................................................................................. 33
2-3-9. ارزیابی کیفیت زندگی........................................................................................................ 35
2-3-10. مدل های کیفیت زندگی:................................................................................................... 36
2-3-10-1. مدل روحی- روانی....................................................................................................... 36
2-3-10-2. مدل ادراکی کیفیت زندگی ژان...................................................................................... 36
2-3-10-3. مدل فرل و هاسی.......................................................................................................... 36
2-3-11. عوامل موثر بر کیفیت زندگی............................................................................................. 37
2-3-12. ابزار سنجش کیفیت زندگی............................................................................................... 38
2-3-13. کاربرد های سنجش کیفیت زندگی.................................................................................... 39
2-4. کیفیت زندگی در خانواده های بیماران مزمن روانی:.................................................................... 39
2-5. کیفیت زندگی والدین دارای کودک مبتلا به سندرم داون............................................................. 41
2-6. مهارت زندگی....................................................................................................................... 44
2-6-1. تعاریف............................................................................................................................ 44
2-6-2. مبانی نظری مهارت های زندگی........................................................................................... 49
2-6-3. مبانی نظری گروه درمانی.................................................................................................... 53
2-6-3-1. دیدگاه مک دوکال........................................................................................................ 53
2-6-3-2. دیدگاه فروید................................................................................................................ 54
2-6-3-3. دیدگاه مورنو................................................................................................................. 54
2-6-3-4. دیدگاه اسلاوسون.......................................................................................................... 54
2-6-3-5. دیدگاه لوین.................................................................................................................. 54
2-6-4. روش آموزش مهارت های زندگی:....................................................................................... 56
2-6-5. پیشینه اجرایی برنامه های آموزش مهارتهای زندگی.............................................................. 57
2-6-6. اهداف آموزش مهارتهای زندگی....................................................................................... 58
2-6-7. اهداف عمده برنامه آموزش مهارتهای زندگی نیز عبارت است از:............................................ 59
2-6-8. اهداف آموزش مهارتهای زندگی به طور اخص عبارت است از:................................................. 60
2-6-9. اهمیت مهارتهای زندگی................................................................................................... 61
2-6-10. ابعاد مهارتهای زندگی.................................................................................................... 63
2-6-11. انواع مهارت.................................................................................................................... 65
2-6-12. پنج حوزه اصلی مهارتهای زندگی.................................................................................... 68
2-6-13. تعریف ده مهارت اصلی زندگی.......................................................................................... 69
2-6-14. روشهای مورد استفاده در کارگاههای مهارتهای زندگی..................................................... 72
2-6-14-1. رویکرد فعال در مقابل رویکرد منفعل در آموزش............................................................... 72
2-7. بررسی متون.......................................................................................................................... 73
2-7-1. پژوهشهای خارجی:............................................................................................................ 73
2-7-2. پژوهشهای داخلی............................................................................................................... 77
- ۹۶/۰۸/۱۱